Familiebezoek in Goleta

14 juli 2013 - Morro Bay, California, Verenigde Staten

Wat een fijn stel!In Palm Springs hebben we lekker rustig aan gedaan. Heerlijk motel, even lekker gezwommen en buiten gezeten. Op 11 juli doorgereden naar Goleta waar René's nicht Shirley woont met haar man Tom. Wat een geweldig stel. We werden zeer hartelijk ontvangen met een lekker glaasje wijn. Lekker gekletst, gegeten en 's avonds een filmpje gekeken. Heel relaxed allemaal.

René en Belinda op de pierDe volgende dag 's morgens zijn we bij Shirley en kleinzoon Brody in de auto gestapt. Zij liet ons Santa Barbara zien. Daar waar de 'rich and famous' wonen, het strand (helaas was het wat mistig) en de pier van Santa Barbara. Op de pier hebben we wat in de winkeltjes rond gesnuffeld en rond de middag, Tom kwam ook, hebben we lekker fish and chips gegeten.

Met z'n allen op de pierEen aardige, maar niet zo handige, mevrouw nam een foto van ons met de telefoon van Shirley. Gelukkig bestaat er zoiets als email, want de foto's van Shirley hebben we inmiddels ook al binnen!

Tom en René in de bergenNa de lunch gingen Shirley en Brody weer naar huis en stapten wij bij Tom in de auto. Hij gaf ons een tour door de bergen. En wat waren we blij met hem als chauffeur! Hij wist de weg precies en kon ons de mooiste plekken laten zien. Daarbij kon hij ons de bijbehorende verhalen precies vertellen. Heel interessant allemaal. Hij wilde ons graag wilde dieren laten zien. We zagen wilde kalkoenen en een paar herten, maar helaas geen beren of bergleeuwen.... Maar wel prachtige uitzichten!

Gezellig uit met z'n vieren..'s Avonds na het eten zijn we met zijn vieren naar de Old Town Tavern vertrokken. Dat was heel gezellig. Er was karaoke... Heerlijk gezongen en genoten van het enthousiasme waarmee Tom en Shirley zongen. René maakte steeds foto's en filmpjes. Biertje en wijntje erbij, we hebben genoten!

De volgende dag was het alweer tijd voor afscheid. We kregen van Tom en Shirley allerlei tips voor de rest van onze trip. Zo zou Solvang een leuke tussenstop zijn op weg naar ons volgende logeeradres.

SolvangEn dat was het! Een Deens dorp in California. Heel leuk met allemaal Deense bakkerijen en restaurantjes, winkeltjes en ga zo maar door. Daar hebben we lekker geluncht en vervolgens zijn we doorgereden naar Morro Bay, waar we ons motel geboekt hadden. Morro Bay ligt direct aan de kust en na aankomst, een bezoekje aan de supermarkt en een hapje eten zijn we het strand opgegaan.

Zonsondergang bij Morro Bay RockDaar hebben we gewacht op de zonsondergang. Gelukkig was de zon er nog doorgekomen, maar toen hij onderging werd het alweer mistig en bewolkt. Toch is het gelukt om wat mooie plaatjes te schieten. De foto hiernaast is bij Morro Bay Rock, wat een enorme rots op het strand is. Prachtig om te zien.

René op zoek naar meer Sand dollarsNaast de zonsondergang, zag René allerlei vreemde schelpdieren, zeewier en al wat er meer uit de oceaan komt. Hij heeft een paar 'Sand dollars' meegenomen. Dat zijn schelpdieren waar een patroon van een blad op staat. Sommigen leefden nog, die liet hij gelukkig liggen, maar anderen waren dood en daar zitten er nu vier van in de koffer...

En nu, na een nachtje slapen, maken we ons klaar voor de trip naar San Francisco. We gaan helemaal langs de kust. We hopen dat de mist wegtrekt, zodat we onderweg van alle mooie plekken kunnen genieten....het lijkt erop dat de zon zijn best doet om er weer door te breken!

1. Hilda:
    14 juli 2013
    Wat geweldige verhalen allemaal, toch mooi dat er familie woont die je ook nog mooie plekjes kan laten zien, kon ook wel op de foto's zien dat jullie lol hadden, je leek net een echte zangeres. Wij wensen jullie nog een paar mooie dagen en dan is het al zo weer voorbij, jammer he.
    Liefs en groetjes, pap en mam.
  2. Ina:
    16 juli 2013
    Wat weer een leuk verslag en wat hebben jullie weer veel gezien! En nu zijn jullie misschien al in San Francisco aangekomen, ik ben benieuwd hoe jullie dat vinden. Zal er nog iets over zijn uit de "flower-power"tijd? Veel plezier nog deze laatste dagen, de tijd is wel omgevlogen volgens mij. Xxx, Ina