We zijn in Seattle
30 juni 2013 - Seattle, Washington, Verenigde Staten
Zo...even de tijd om een verhaaltje te schrijven. Het vorige verhaal was snel geschreven via de telefoon, vlak voor we aan boord gingen van het vliegtuig. Inmiddels zijn we goed aangekomen in Seattle. De vlucht ging prima. We konden niet zoveel zien, omdat de hele wereld wel bewolkt leek. Mooie was dat wij boven die wolken vlogen en dus een heerlijk zonnetje door het raampje naar binnen zagen schijnen.

Na een aantal uren vliegen, begonnen we er echter wel wat genoeg van te krijgen. Via het schermpje in de stoel voor ons, konden we goed bijhouden hoe ver we nog moesten en hoe lang we nog onderweg zouden zijn. 10 uren kunnen best lang duren! Maar we werden uitstekend verzorgd. Elke paar uur kregen we wat te eten...heerlijke pasta met salade, een broodje, een pizzabroodje, mars, koekjes, ijsje... En we konden net zoveel drinken krijgen als we wilden. Allemaal prima geserveerd door aardige stewards en stewardessen.
René kon de slaap niet echt vatten. Hij heeft tijdens de vlucht films gekeken, hoewel hij ze niet allemaal uitkeek. Ik kon regelmatig even slapen. Concentreren op mijn meegebrachte boek lukte voor geen meter.
Maar...uiteindelijk stond er op het schermpje dat we nog een half uurtje moesten vliegen en konden we merken dat we aan het dalen waren. En ja hoor...minder wolken en daar kwam Seattle tevoorschijn!
Na de landing langs de douane, koffer ophalen, bagage door de scanner omdat we drop en stroopwafels bij ons hebben voor René's oom en tante.
Direct met een trammetje en daarna met een bus door naar het autoverhuurbedrijf om onze huurauto op te halen. De hele papierwinkel in orde gemaakt en een fijne auto uitgezocht....De dame van het bedrijf probeerde ons nog een grotere auto (lees: voor meer geld) aan te praten, maar daar zijn we mooi niet op ingegaan! En gelukkig maar... de Dodge die we nu bij ons hebben is ons groot zat! Wel even wennen aan de automaat enzo, maar we rijden!
Toen maar direct naar ons hotel gereden. Dat ging prima met de GPS die we bij de auto hebben. Fijn hotel, aardig en zeer behulpzaam personeel, prima kamer met comfortabele bedden. En dat bed....daar waren we wel aan toe!. We konden geen pap meer zeggen. Wat te drinken en te eten gehaald bij de benzinepomp aan de overkant, nog paar sigaretjes gerookt, contact gehad met oom en tante om wat af te spreken en toen lekker op bed!
Maar ja...de jetlag. Om uur of drie vanmorgen allebei klaarwakker. Niet zo erg...we doen rustig aan. Even naar buiten om een sigaretje te roken, koffie en thee gepakt en dus rustig de tijd om even een stukje te schrijven op de blog. Folders doorgenomen en plannen gemaakt voor vandaag. Zo even lekker douchen en ontbijten en dan op pad! Seattle verkennen....

Seattle kunnen gaan verkennen, we wensen jullie veel plezier en doe voorzichtig(ook van Rene z'n mam). Wel fijn dat we zo een beetje op de hoogte blijven hoe het met jullie gaat.
Groetjes pap en mam.